domingo, 31 de maio de 2015

DUTCH EREDIVISIE

Resultado de imagem para bandeira holandaResultado de imagem para eredivisie logo

Nijland: "Nog niks concreet rondom Chery"Tjaronn Chery zou diverse clubs hebben die geïnteresseerd zijn in hem, maar vooralsnog heeft niemand zich nog gemeld. Ook SSC Napoli heeft zich nog niet bij FC Groningen gemeld. 

In de Italiaanse media bracht onlangs het gerucht dat Chery naar Napoli zou kunnen. Hans Nijland reageert op die speculaties tegen RTV Noord. "Die club heeft zich heel zeker niet gemeld voor Chery. Ik zou het overigens niet raar vinden als ze dat wel gingen doen", claimt Nijland. "Er speelt op dit moment helemaal niets concreets rondom Chery. Natuurlijk worden we gebeld door makelaars, maar dat is allemaal niet concreet."
Vorig seizoen wilde Chery nog naar het Midden-Oosten. Die transfer werd geblokkeerd. Nu zou de aanvallende middenvelder niet meer naar een dergelijke competitie willen. "Chery heeft nu aangegeven hier niet op in te willen gaan. Hij hoopt op een betere competitie en dat is logisch."

Maaskant kondigt vertrek aan bij NAC Breda

Trainer Robert Maaskant vertrekt na één seizoen alweer bij NAC Breda. Direct na het verloren duel met Roda JC degradeerde NAC en Maaskant vindt dat hij daar verantwoordelijk voor is.
"Ik ga mijn ontslag bij het bestuur aanbieden'', zei hij zondag nadat zijn ploeg was gedegradeerd uit de Eredivisie. "Ik ben verantwoordelijk voor deze ploeg. Het is me niet gelukt om in de Eredivisie te blijven en daar verbind ik mijn conclusies aan. Ik heb beslissingen genomen en ik ben de trainingen geleid."
De trainer van NAC denkt overigens ook aan een andere functie binnen de club. "Ik ben uiteraard bereid om heel veel te blijven doen van deze club, maar ik vind het niet gepast om nu iets anders te doen. Ik zal zorgen dat er de komende maand gewoon doorgewerkt kan worden."
Maaskant keerde halverwege het seizoen terug bij NAC om de club in de eredivisie te houden.

Lukoki blijft bij PEC: "Moet veel spelen"


Jody Lukoki kent een goede eerste seizoen bij PEC Zwolle. De aanvaller kwam definitief over van Ajax en is helemaal op zijn plek in Zwolle. 
Met Zwolle speelde hij de nationale bekerfinale en behaalde zij knap de play-offs voor Europees voetbal. Lukoki wil dan ook maar al te graag blijven bij PEC. "Ik zit op mijn plek, ben tevreden hier. Ik ben nog jong en moet dus veel wedstrijden spelen en dat heb ik dit seizoen gedaan. Ik heb volgens mij alles wel gespeeld", aldus de snelle aanvaller tegen FOX Sports. "Daardoor heb ik veel nieuwe dingen geleerd en ben ik als mens en als voetballer beter geworden."
Lukoki weet dat PEC dit seizoen verrassend goed speelde, maar weet dat er nog meer in zit. "We hebben een goed seizoen gedraaid. We hebben de play-offs en de bekerfinale niet gewonnen, maar kunnen al met al heel tevreden zijn."

Vloet: "Dit was geweldig... Kip-pen-vel!"


Rai Vloet klopt op de deur van het eerste elftal van PSV. De middenvelder wil echter wel meer minuten maken dan het afgelopen seizoen, anders denkt hij aan een tijdelijk vertrek. 
Vloet laat in gesprek met Ons Oranje weten dat hij de zeven duels die hij, als invaller, meedeed dit seizoen eigenlijk te mager vindt. "In de voorbereiding heb ik daar een gesprek over met Cocu. Ik wil meer gaan spelen dan het afgelopen jaar. Het liefste zou ik dat doen bij PSV, daar wil ik vol voor gaan", aldus de zoon van Wiljan Vloet. "Maar dat hangt ook af van de transferperiode. Als ik daardoor weer het merendeel van het seizoen op de bank zit, moeten we misschien kijken of een eventuele verhuur beter is voor mijn ontwikkeling als voetballer. Het uiteindelijke doel is om bij PSV een vaste basisplek te bemachtigen."
Hoewel hij geen basisspeler is maakte hij het kampioensfeest van dichtbij mee. Vloet traint regelmatig mee met de selectie en zit ook regelmatig op de bank. Vloet geeft aan dat het team zeer gefocust was. "Toch denk je al wekenlang stiekem aan de dag dat je het haalt. Wat ga ik meemaken? Hoe groot gaat het feest zijn? Nou, dat heb ik geweten!  Toen ik op het Stadhuisplein stond in Eindhoven, zag ik zó veel mensen. Ik had echt niet gedacht dat het zo groots zou zijn. Het feest, de vreugde bij de supporters, het gevoel dat je de beste van Nederland bent. Dat is onvergetelijk, geweldig… kip-pen-vel!"

Nenhum comentário:

Postar um comentário